دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 14:36
با حضور جمعی از شاعران و اصحاب فرهنگ و هنر؛

 چهارمین سوگواره شعر عاشورایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برگزار شد

 چهارمین «سوگواره شعر عاشورایی» با حضور جمعی از شاعران و اصحاب فرهنگ و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برگزار شد.
کد خبر : 317093
soogvare sher aashooraei.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بردسیر، به منظور گسترش فرهنگ عاشورایی و معرفی حماسه عاشورا در قالب نظم و به همت دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین «سوگواره شعر عاشورایی» با حضور جمعی از شاعران و اصحاب فرهنگ و هنر در این دانشگاه برگزار شد.


در چهارمین سوگواره شعر عاشورایی، عبدالله اسماعیلی آبدر، عزیزالله خدامی، لیلا ایزدپناه، امینه نجف‌پور، حمیدرضا احمدی، محمد ضیاء، زهرا بیرمی‌نیا، حامد دادوند، فاطمه مستعلی‌زاده، محسن قائمی، محمدرضا برومند و نسیمه آذرطوس به قرائت اشعاری در رثای سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا پرداختند.


رئیس واحد بردسیر در این سوگواره گفت: زبان هنر، بهترین ابزار انتقال ارزش‌های عاشوراست، زبان هنر می‌تواند به‌خوبی ارزش‌ها و مفاهیم بلند حماسه عاشورا به‌ویژه روحیه‌ شهادت، ایستادگی، جهاد و مقاومت را به نسل جوان منتقل کند.


میثم تارم، انتشار مضامین بلند حماسه عاشورا را وظیفه هر انسان آزاده‌ای دانست و خاطرنشان کرد: هنر، یکی از گرایش‌های اختصاصی انسان است.


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه هنر و گرایش به زیبایی در فطرت انسان نهادینه شده است، گفت: یکی از بهترین هنرها، قالب شعر است.


تارم با قدردانی از حضور شاعران و اصحاب فرهنگ و هنر در چهارمین سوگواره شعر عاشورایی افزود: در طول تاریخ، شاعران جایگاه ویژه‌ای در حکومت، سیاست و نزد عموم مردم داشتند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته